Po nedeľnej zrážke vlakov skončilo v nemocniciach 79 zranených
AKTUALIZOVANÉ. Medzi Pezinkom a Bratislavou sa v nedeľu večer zrazili dva vlaky. Hospitalizovaných zostáva 13 pacientov. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie.
Zrážka vlakov medzi Pezinkom a Bratislavou. Foto: Jaroslav Novák/TASR
V nedeľu krátko po pol ôsmej večer došlo na železničnej trati medzi Bratislavou a Pezinkom k zrážke dvoch vlakov smerujúcich do Bratislavy. Na miesto okamžite vyrazili všetky záchranné zložky. Prvotné informácie z miesta nešťastia hlásili viacero zranených.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) potvrdila, že po výjazde zo stanice Pezinok do seba narazili vlak REX 1814 (z Nitry do Bratislavy) s rýchlikom Ex 620 smerujúcim do hlavného mesta z Košíc. Nedošlo však k čelnej zrážke, ani k vykoľajeniu vlakov.
Na miesto nehody zakrátko prišiel aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok, ktorý sa poďakoval všetkým zasahujúcim záchranárom. Podľa jeho slov sa v oboch vlakoch viezlo približne 800 cestujúcich, prevažne študentov.
Traťový a vlakový prevádzkový režim je narušený. ZSSK potvrdila, že železničná doprava bola v úseku nedeľnej večernej nehody vlakov medzi Pezinkom a Bratislavou obojsmerne niekoľko hodín uzatvorená.
Neskôr vyšetrovatelia povolili obnovu prevádzky v úseku Pezinok - Svätý Jur. Železnice Slovenskej republiky v tomto úseku určili bezpečnú rýchlosť na desať kilometrov za hodinu, čo znamená, že vlaky môžu začať premávať, ale len veľmi obmedzene. Návrat do plnej prevádzky bude vzhľadom na povahu trate a terén postupný.
Príčiny zrážky nie sú v tomto okamihu podľa ŽSR známe.
Generálny riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik potvrdil, že jeden z vlakov sa nachádzal na mieste, kde v tej chvíli nemal byť. „Zrejme tak išiel na červenú,“ vysvetlil Bednárik s tým, že to, či išlo o zlyhanie ľudského faktora, alebo technickú chybu, ukáže až vyšetrovanie. Rýchlik tak zozadu narazil do regionálneho vlaku vychádzajúceho zo stanice.
Podľa Bednárika však na základe prvotných pozorovaní vidieť, že zrejme zafungoval elektronický systém ETCS, alebo bolo spustené manuálne brzdenie rušňovodičom rýchlika. Ak by totiž rýchlik išiel cez stanicu rýchlosťou 140 km/h, ktorá tu je pri prejazde stanicou povolená, bola by nehoda vlakov podľa riaditeľa ŽSR oveľa horšia a zrejme aj tragická.
Zrážka vlakov pri stanici v Pezinku. FOTO: FB Michal Feik
Polícia potvrdila, že u rušňovodičov boli vykonané dychové skúšky ako aj skríningové testy na drogy, v oboch prípadoch s negatívnym výsledkom.
Záchranné zložky boli na mieste nešťastia hlboko do noci. „Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) intenzívne spolupracuje so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), políciou a záchranármi,“ uviedli z odboru komunikácie ZSSK.
V nemocniciach skončilo až 79 ľudí
Podľa ministra Šutaja Eštoka si nehoda nevyžiadala žiadnu obeť. Medzi zranenými sa nenachádzal personál vlaku ani rušňovodiči.
Minister zdravotníctva v pondelok ráno uviedol, že celkovo skončilo v nemocniciach 79 ľudí, z toho ťažko zranení sú dvaja pacienti. Hospitalizovaných zostáva 13 pacientov.
„To, čo je úplne najpodstatnejšie, že pri tejto nehode dvoch vlakov, dvoch rýchlikov, nedošlo k žiadnej tragickej udalosti, teda všetci pacienti sú mimo ohrozenia života, zároveň potvrdzujem, že nikto z pacientov nie je ani v kritickom stave,“ uviedol Šaško.
„Ide prevažne o úrazové poranenia končatiny, hrudníka, hlavy, tržné rany. Máme dvoch pacientov, tých takzvaných červených, s relatívne ťažšími zraneniami. Ide všetko o mladých ľudí, medzi 18 až 20 rokov,“ doplnil.
Diskusia k článku
7
Adolf
Pred 18 hodinami
Podla foto to vyzera bez obeti.... fuha, snad sa to potvrdi. Lokomotivy "tuknute".
Radšej
Pred 17 hodinami
Komik,už máš pripravený komentár aj sem, ako za to môže Fiko? Či máš službu na SMEtisku?
loko
Pred 16 hodinami
Otazka je ci na trati je uz iba europsky system ETCS a zaroven národny vlakový system, teda prechodna faza, alebo iba etcs. V Cechach mali vlani nehodu ze prechodnu fazu preskocili, teda narodny system vyhodili a etcs este nebol plne nasadeny. Ten europsky je drahy a tiez ma 2 urovne a tam kde su zeleznicne uzly musi byt este drahsi etcs.
Hurbanista
Pred 15 hodinami
Gröhling je primitív. 6. júna 2024 v Českých Pardubiciach; osobný vlak narazil čelne s nákladným vlakom, štyria ľudia zomreli, desiatky boli zranené. Predpokladám že odmietne spoluprácu so Šimečkom, ktorý sa 3 mesiace pred tým stretol s Fialom ako predsedom vlády ktorá sa "kompletne vykašľala na ľudí a na to, ako sa dostanú do práce, do školy a či sú v bezpečí" aby s ním o.i. diskutoval o spoločných záujmoch v oblasti dopravnej infraštruktúry.
AKTUALIZOVANÉ. Medzi Pezinkom a Bratislavou sa v nedeľu večer zrazili dva vlaky. Hospitalizovaných zostáva 13 pacientov. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie.
Esej objasňuje populistickú priepasť vo Francúzsku a uzol problémov, ktorý spája pracujúcich, buržoáziu a imigrantov, ktoré vedú k hlbokým zmenám v spoločnosti.
Zdá sa, že žiadne množstvo frontov mu nebolo dosť. Chcel ísť aj proti Rusku. A to už veľmi dávno. O niekdajšom viceprezidentovi USA píše Vladimír Palko.
Diskusia k článku
7Adolf
Pred 18 hodinami
Podla foto to vyzera bez obeti.... fuha, snad sa to potvrdi. Lokomotivy "tuknute".
Radšej
Pred 17 hodinami
Komik,už máš pripravený komentár aj sem, ako za to môže Fiko? Či máš službu na SMEtisku?
loko
Pred 16 hodinami
Otazka je ci na trati je uz iba europsky system ETCS a zaroven národny vlakový system, teda prechodna faza, alebo iba etcs. V Cechach mali vlani nehodu ze prechodnu fazu preskocili, teda narodny system vyhodili a etcs este nebol plne nasadeny. Ten europsky je drahy a tiez ma 2 urovne a tam kde su zeleznicne uzly musi byt este drahsi etcs.
Hurbanista
Pred 15 hodinami
Gröhling je primitív. 6. júna 2024 v Českých Pardubiciach; osobný vlak narazil čelne s nákladným vlakom, štyria ľudia zomreli, desiatky boli zranené. Predpokladám že odmietne spoluprácu so Šimečkom, ktorý sa 3 mesiace pred tým stretol s Fialom ako predsedom vlády ktorá sa "kompletne vykašľala na ľudí a na to, ako sa dostanú do práce, do školy a či sú v bezpečí" aby s ním o.i. diskutoval o spoločných záujmoch v oblasti dopravnej infraštruktúry.