Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie reklamy
Spoločnosť Marker Media, s. r. o. vyznáva vo všetkých svojich zmluvných vzťahoch cestu náležitého a zodpovedného plnenia všetkých svojich zmluvných povinností, pričom rovnaký prístup očakáva i od svojich zmluvných partnerov. Čestný a poctivý hospodársky styk a vzájomná spokojnosť z uzatvorených obchodov sú pre ňu najvyššou prioritou, a preto v záujme dobrých vzťahov a v dobrej viere ustanovuje tieto Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie reklamy.
Článok 1
Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie reklamy (ďalej len „VOP“) upravujú zmluvné vzťahy medzi spoločnosťou Marker Media, s. r. o., so sídlom Panenská 673/21, 811 03 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 57 008 043, DIČ: 2122532566, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, ako poskytovateľom reklamy (ďalej len „poskytovateľ“) a treťou osobou ako objednávateľom alebo sprostredkovateľom reklamy pri poskytovaní služby reklamy.
1.2. Objednávateľom sa pre účely týchto VOP rozumie
1.2.1. fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si objednala poskytovanie reklamy od poskytovateľa vo vlastnom mene a koná v rámci svojej obchodnej činnosti alebo
1.2.2. fyzická osoba alebo právnická osoba, vykonávajúca sprostredkovateľskú činnosť v oblasti poskytovania služby reklamy, ktorá objednala poskytovanie reklamy pre tretiu osobu
(ďalej len „objednávateľ“)
(poskytovateľ a objednávateľ spoločne len „zmluvné strany“)
1.3. Poskytovateľ je prevádzkovateľom webového portálu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky poskytovateľa www.marker.sk , ktorého súčasťou je aj priestor pre poskytovanie reklamného priestoru (ďalej len „webový portál“).
1.4. Reklamou sa pre účely týchto VOP rozumie zverejňovanie reklamných prvkov v mediálnom priestore, ktoré môžu byť obrazové, textové, zvukové alebo audiovizuálne informácie, ktoré priamo alebo nepriamo propagujú tovar alebo službu objednávateľa alebo tretej strany t.j. klienta objednávateľa (ďalej len „reklama“).
1.5. Objednávateľ potvrdením cenovej ponuky, ktorú mu zaslal poskytovateľ na základe jeho objednávky, objednávateľ pristupuje k týmto VOP, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy o poskytovaní reklamy.
1.6. Poskytovateľ zverejnil VOP na webovom portáli www.marker.sk .
Článok 2
Objednávka a akceptácia objednávky
2.1. Objednávateľ si môže u poskytovateľa objednať reklamu ako službu tak, že pošle písomnú objednávku poskytovateľovi emailom na emailovú adresu [email protected].
2.2. Objednávateľ pri zasielaní objednávky uvedie svoje údaje,
2.2.1. ak ide o fyzickú osobu podnikateľa - v rozsahu obchodné meno, adresu miesta podnikania, IČO, DIČ, IČ DPH, emailový kontakt a telefonický kontakt.
2.2.2. ak ide o právnickú osobu - v rozsahu názov, adresu sídla, IČO, DIČ, IČ DPH, meno a priezvisko osoby oprávnenej konať ako štatutárny orgán, emailový kontakt a telefonický kontakt
2.3. Objednávateľ pri zasielaní objednávky uvedie okrem údajov podľa bodu 2.2: týchto VOP aj:
2.3.1. Návrh termínu začatia poskytovania reklamy
2.3.2. Návrh obdobia pre poskytovanie reklamy
2.3.3. Bližšiu špecifikáciu a popis reklamy
2.4. Návrhom objednávateľa na uzavretie zmluvy sa rozumie zaslanie emailovej objednávky. Pre každú objednávku poskytovateľ pripraví individuálnu cenovú ponuku, ktorú pošle objednávateľovi ako odpoveď na jeho emailovú objednávku. Poskytovateľ si vyhradzuje právo nastaviť svoju cenovú politiku individuálne a dať objednávateľovi.
2.5. Objednávateľ v prípade súhlasu s cenovou ponukou, emailom potvrdí svoju súhlas. Potvrdením cenovej ponuky dochádza k uzavretiu zmluvy o poskytovaní reklamy a objednávka objednávateľa sa stáva záväznou pre obe strany. V prípade, ak objednávateľ nesúhlasí s cenovou ponukou a zašle poskytovateľovi svoj nesúhlas spolu s výhradami a jeho návrhom na zmenu, bude sa tento návrh považovať za nový návrh objednávateľa na uzavretie zmluvy o poskytovaní reklamy.
2.6. Po uzavretí zmluvy o poskytovaní reklamy poskytovateľ emailom zašle objednávateľovi zálohovú faktúru na úhradu ceny za reklamu.
2.7. Poskytovateľ po potvrdení o prijatí ceny za reklamu vyžiada si od objednávateľa podklady k príprave a uverejneniu reklamy.
Článok 3
Cena za reklamu a spôsoby platby
3.1. Poskytovateľ po doručení emailovej objednávky pripraví a pošle objednávateľovi cenovú ponuku.
3.2. Objednávateľ je povinný uhradiť cenu za reklamu na základe zálohovej faktúry, ešte pred začatím poskytovania tejto služby. Splatnosť faktúry je päť (5) dní odo jej doručenia objednávateľovi. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť zálohovú faktúru riadne a včas a to bezhotovostným prevodom na bankový účet poskytovateľa. Zálohová faktúra sa považuje za uhradenú dňom pripísania fakturovanej čiastky na bankový účet poskytovateľa.
3.3. Poskytovateľ môže poskytnúť objednávateľovi rôzne zľavové kupóny / zľavové kódy. Tieto zľavové kupóny / zľavové kódy môže objednávateľ využiť pri zaslaní objednávky za účelom získania zľavy z konečnej ceny objednávky.
3.4. Poskytovateľ po skončení obdobia poskytovania reklamy zašle objednávateľovi zúčtovaciu faktúru. V prípade, že je reklama poskytovaná na prelome dvoch kalendárnych rokov, poskytovateľ je oprávnený zaslať zúčtovaciu faktúru za aj za časť obdobia poskytovania reklamy, ktoré končí 31.12. v danom kalendárnom roku.
Článok 4
Práva a povinnosti objednávateľa a poskytovateľa
4.1. Objednávateľ zašle poskytovateľovi podklady potrebné na prípravu a zabezpečenie reklamy v lehote stanovenej poskytovateľom, najneskôr 7 dní pred dohodnutým dňom začatia poskytovania reklamy. V prípade nesplnenia tejto povinnosti riadne a včas objednávateľ je povinný zaplatiť poskytovateľovi zmluvnú pokutu vo výške rovnajúcej sa 100 % ceny za reklamu a to lehote 7 dní odo dňa doručenia výzvy zo strany poskytovateľa.
4.2. Poskytovateľ na základe zaslaných podkladov pripraví reklamu a uverejní ju na webovom portáli odo dňa, ako bolo dohodnuté s objednávateľom.
4.3. V prípade, že objednávateľ je v omeškaní so zaslaním podkladov alebo pošle neskôr ako bolo dohodnuté s poskytovateľom, poskytovateľ nie je zodpovedný za omeškanie a uverejnenie reklamy v neskoršom termíne, ako bolo dohodnuté s objednávateľom.
4.4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť uverejniť reklamu a odstúpiť od zmluvy o poskytovaní reklamy, ak
4.4.1. Reklama je v zjavnom rozpore so všeobecne záväznými predpismi
4.4.2. Reklama môže svojím obsahom porušovať právo a právom chránený záujem tretej osoby
4.4.3. Reklama môže byť v rozpore s dobrými mravmi alebo zásady poctivého obchodného styku
4.4.4. Reklama má znaky klamlivej reklamy v zmysle § 45 zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“)
4.4.5. V prípade vyťaženia reklamného priestoru na webovom portáli poskytovateľa
4.5. Objednávateľ potvrdením cenovej ponuky podľa bodu 2.4 týchto VOP dáva poskytovateľ súhlas na použitie podkladov od objednávateľa, na ich prípadnú formálnu úpravu bez zásahu do materiálneho obsahu a samotné zverejnenie na webovom portáli, a to na obdobie dohodnuté s poskytovateľom. Podklady môžu byť chránené autorským právo v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov (ďalej len „Autorský zákon“). Objednávateľ týmto nemá nárok na žiadnu odmenu od poskytovateľa na použitie autorského diela na základe písomnej objednávky.
4.6. Zmluvné strany sú povinné dodržiavať mlčanlivosť o všetkých informáciách a skutočnostiach, ktoré sa im stáli známe počas plnenia práv a povinností podľa týchto VOP a nie sú verejne dostupné. Zmluvné strany sa zaväzujú neposkytovať takéto informácie žiadnej tretej osobe ani žiadnu tretiu osobu neinformovať o takýchto skutočnostiach.
Článok 5
Zodpovednosť za škodu
5.1. Objednávateľ pristúpením k týmto VOP podľa bodu 1.4 týchto VOP potvrdzuje, že v plnom rozsahu preberá zodpovednosť za reklamu ako celok, t.j. za jej materiálnu i formálnu stránku.
5.2. Objednávateľ sa zaväzuje nahradiť v plnej výške všetky prípadné škody a nároky spôsobené reklamou, ktoré by si akákoľvek tretia osoba uplatnila voči poskytovateľovi. V prípade uplatnenia takýchto nárokov, vrátane nároku na náhradu škody, sa objednávateľ zaväzuje, že takéto nároky bezodkladne vysporiada a nahradí ich poskytovateľovi v plnej výške.
5.3. Objednávateľ zároveň zbavuje poskytovateľa povinností vyplývajúcich z nárokov uplatňovaných voči nemu treťou osobou, a to hlavne nárokov uplatňovaných v spojení s ustanoveniami o nekalej súťaži a autorskými právami.
5.4. Škodou podľa týchto VOP sa rozumejú aj náklady mimosúdneho, súdneho, či rozhodcovského konania, vrátane nákladov na právne zastúpenie v týchto veciach.
5.5. V prípade nefunkčnosti webového portálu po dobu dlhšiu ako 24 hodín, objednávateľ je oprávnený podať reklamáciu u poskytovateľa. Poskytovateľ sa zaväzuje preveriť dôvod nefunkčnosti a zabezpečiť jeho opätovnú funkčnosť so servisnou spoločnosťou.
Článok 6
Možnosť odstúpenia od zmluvy o poskytovaní reklamy
6.1. Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy:
6.1.1. Ak objednávateľ neuhradil cenu za reklamu na základe zálohovej faktúry v lehote jej splatnosti
6.1.2. Ak objednávateľ nedodal podklady riadne a včas podľa bodu 4.1 týchto VOP
6.1.3. Ak zistí, že ide o reklamu podľa bodu 4.4 týchto VOP
6.2. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy:
6.2.1. Ak nefunkčnosť webového portálu trvá viac ako 5 pracovných dní
6.3. Objednávateľ nie je oprávnený zrušiť svoju objednávku po tom, čo sa stala záväznou pre obe Zmluvné strany.
6.4. V prípade, že objednávateľ neposkytne podklady v lehote podľa bodu 4.1 týchto VOP, poskytovateľ nie je povinný vrátiť uhradenú zálohu, ale môže si túto uhradenú zálohu započítať so svojím nárokom na zaplatenie zmluvnej pokuty. S týmto započítaním objednávateľ výslovne súhlasí.
Článok 7
Záverečné ustanovenia
7.1. Znenie týchto VOP platné a účinné od 14.07.2025.
7.2. Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov v aktuálnom znení.
7.3. Tieto VOP platia v znení, v akom sú uverejnené na webovom portáli www.marker.sk. Poskytovateľ je oprávnený tieto VOP kedykoľvek jednostranne zmeniť, pričom o takejto zmene je povinný informovať zverejnením aktuálnej verzii na webovom portáli www.marker.sk. Akékoľvek zmeny VOP nebudú mať dopad na objednávky, ktoré sa stali záväznými pred zverejneným týchto zmien VOP.