Ten mal priniesť do bratislavských ulíc poriadok a zjednotiť pravidlá parkovania. Poniektorí si už zvykli, no pre mnohých Bratislavčanov a návštevníkov nášho hlavného mesta sú pravidlá stále príliš komplikované a chaotické.
Niet sa čo čudovať, systém je naozaj zložitý a rôzne pravidlá pri parkovaní platia aj v rámci rovnakej mestskej časti. Dokonca v takom Starom Meste či Petržalke nájdete popri zónach s celomestským parkovacím systémom PAAS stále platné rezidentské systémy, v ktorých platia úplne iné pravidlá. A tak aby ste sa vyhli pokute, musíte byť nanajvýš obozretní.
No a úplne iné pravidlá parkovania platia po novom aj na obľúbených parkoviskách na Železnej studničke. Len pred nedávnom tu totiž hlavné mesto osadilo rampové systémy, ktoré mali vniesť do parkovania v obľúbenom lesoparku poriadok.
Inžinieri z magistrátu sa totiž sťažovali, že parkoviská využívajú namiesto rekreantov pracovníci neďalekých biznis centier. Bol to však len výmysel a zrejme dopredu zinscenované divadlo, s cieľom oklamať Bratislavčanov, aby bez akýchkoľvek námietok prijali zamýšľané spoplatnenie parkovania v blízkosti obľúbenej Partizánskej lúky.
Magistrát totiž v odpovedi na našu infožiadosť priznal, že nedisponuje žiadnym prieskumom statickej dopravy či analýzou, ktorá by parkovanie pracovníkov neďalekých biznis centier na parkoviskách na Železnej studničke dokazovala. Nikdy totiž žiadny taký prieskum alebo analýzu odborníci na parkovanie z magistrátu nerealizovali a ani nezadali.
Rampové systémy sú tak len ich výmyslom s cieľom spoplatniť parkovanie na frekventovaných parkoviskách unikátneho miesta oddychu v srdci Bratislavy. A to pre všetkých bez rozdielu. Znamená to, že či ste Bratislavčan, alebo nie, zadarmo budete môcť počas pracovného týždňa stáť na parkoviskách v tejto lokalite len prvé tri hodiny. Za zvyšný čas si budete musieť priplatiť.
Euro za hodinu síce nie je žiadna horibilná suma, no fakt, že Bratislavčania nemajú pri návšteve lesoparku žiadnu výhodu, opäť len dokazuje to, ako zle uvažujú inžinieri na magistráte.
Na náklady spojené s osadením rampového systému a úpravou parkoviska sa totiž poskladali predovšetkým Bratislavčania. A neboli to malé peniaze. Kým prvotné informácie ukazovali na sumu vo výške 74-tisíc eur, najnovšie magistrát v odpovedi na našu infožiadosť potvrdil, že celková suma je až štvornásobne vyššia.
Rampové systémy, parkomat, pokládka kabeláže, kamerový systém, vybudovanie elektroprípojky, realizácia dopravného značenia či úpravy obrubníkov a drobné stavebné opravy stáli daňových poplatníkov Bratislavy viac ako 283-tisíc eur.
Pritom parkovanie cez víkend, teda v čase, keď do lesoparku prichádza najviac návštevníkov, je na týchto parkoviskách zadarmo. Opäť, pre všetkých bez rozdielu. A tak sa vám nakoniec môže stať, že parkoviská budú obsadené a cez víkend tu nezaparkujete. A to, že ste na nejaké drahé rampové systémy svojimi daňami prispeli, nakoniec nič neznamená a nič vám to nepomôže.
Ak si aj vy myslíte, že je to postavené na hlavu, nemýlite sa. Žiaľ, také už však bývajú výmysly nášho hlavného mesta.
Bratislavské parkovacie experimenty postavené na hlavu
Onedlho to už budú takmer štyri roky, čo hlavné mesto začalo prevádzkovať parkovací systém.
