Zvykne sa hovoriť, že je dobre, keď sa deti rodia do ťažkých čias. Vždy som z tej vety cítil sebavedomie a odvahu pobiť sa s osudom. S Markerom je to podobné.

Vznikáme v dobe, pre ktorú je slovo kríza už len eufemizmus. Celé roky sa nezodpovední politici zahrávajú s vojnami, mnohé vojny to vyvolalo, ale všetko môže byť ešte horšie. Novinári majú také stranícke myslenie, že to mnohých straníkov zahanbuje. Mimovládky slúžia vládam a vládnym organizáciám v takej miere, že ich meno už dávno zavádza. V politike je strašne veľa priemeru a podpriemeru. To všetko sa kombinuje s posmeškami a urážkami. My v redakcii pritom často ani nevieme, koho kto volil. Niet sa čím chváliť.

Priveľa spoločenských konfliktov má takú podobu, že zmier a dohoda už vlastne nie sú možné. Jedna strana musí prevážiť, alebo preváži iný medzinárodný hráč.

Práve do ťažkých čias je potrebné médium, ktoré sa nebojí odvážne myslieť. Nemáme patent na rozum, ale minulosť ukázala, že sme sa vyhli mnohým chybám, ktoré papagájoval mainstream. Chceme na tom stavať, ale pokorne, skromne.

Marker tvoria 8 píšuci redaktori a dvaja kolegovia, ktorí majú na starosti zvyšný servis a technické veci. Nemáme investora, na štart sme sa zložili ôsmi, spolu vo výške 100-tisíc eur. Firma bola na začiatku pre jednoduchosť registrovaná iba na jedného z nás, teraz začína prebiehať proces, keď ju budú vlastniť 8 zakladatelia.

Zbierka, ktorú sme spustili iba cez náš web a sociálne siete, dosiahla sumu tesne nad 50-tisíc eur, zapojilo sa do nej vyše 1 200 ľudí. 

Tieto dva finančné zdroje sú kľúčové pre štart média.

Počas uplynulých mesiacov sme sa stretli s viacerými podnikateľmi, niektoré stretnutia sme iniciovali my, väčšinu druhá strana, všetkým sme ponúkli, aby nás podporili reklamou alebo iným strategickým partnerstvom, ktoré nám umožní prežiť. Nemáme žiadne zázemie v globálnych firmách a bankách, spoliehame sa na podporu domácich podnikateľov.

Existenčnú rolu však plníte vy, naši drobní darcovia.