Dnes sú to presne tri mesiace, čo vychádza Marker. Takto pred mesiacom sme naplno spustili videokomentáre. Podobne ako s písaním textov, aj s videami sme začali najskôr na sociálnych sieťach. Po pár dňoch sme na Markeri spustili špeciálnu podstránku, kde je archív so všetkými videami.

Od začiatku sme krátke videoformáty mierili najmä na sociálne siete, aby budovali povedomie o značke, stali sa tak trochu reklamou na Marker. Čísla naznačujú, že sa to podarilo.

Od začiatku septembra mali videá na všetkých sociálnych sieťach dokopy vyše 5 miliónov videní.

Najviac sa pozerajú na Facebooku, tam majú kumulatívne vyše 3,2 milióna videní, individuálne najúspešnejší je komentár Daga Daniša o priznaní cenzúry Igora Bukovského (vyše 300-tisíc videní), za ním komentár Danky Vitálošovej o tom, že poruchy nie sú novými pohlaviami (270-tisíc pozretí). Teší nás, že zhruba každé druhé video má len na Facebooku viac ako 50-tisíc pozretí.

Ďalšie desiatky tisíc sú na iných sieťach. Druhá najúspešnejšia sieť je YouTube, tam majú videá za uplynulý mesiac spolu 1,2 milióna pozretí, nasleduje TikTok s vyše 550-tisíc pozretiami, Telegram má 170-tisíc videní, menej sa nám darí na Instagrame s asi 100-tisíc pozretiami.

Zaujímavé je, že na rôznych sieťach sa darí rôznym videám. Na YouTube patrí k najpozeranejším poznámka Vladimíra Palka o rozhovore Jeffreyho Sachsa s prezidentom Macronom, prípadne komentáre Daga Daniša o opozičných politikoch Šimečkovi a Naďovi.

Keď to zhrniem, videám sa darí, krátke komentáre sa pozerajú, rozhodli sme sa preto pripraviť ďalšiu reláciu. Tá príde o pár dní, pracovne ju voláme kvarteto, budeme v nej rozoberať dôležité témy z odstupu pár dní.