4 min čítania4. okt 2025

Parkovanie je pre mnohých stále nočnou morou. Rezidenti Petržalky sa búria

Parkovací systém PAAS sa najnovšie rozšíril do ďalšej časti Petržalky. Viacerí rezidenti však nie sú nadšení.

PAAS parkovanie, ilustračná fotografia. FOTO:TASR/Pavol Zachar
PAAS parkovanie, ilustračná fotografia. FOTO:TASR/Pavol Zachar

Už takmer štyri roky v Bratislave funguje celomestský parkovací systém. Začínal ešte v roku 2021, keď ako prvé zregulovali parkovanie v Krasňanoch, na Tehelnom poli v Novom Meste a v časti Dvory IV v Petržalke.

Po štyroch rokoch je parkovanie regulované už takmer v celom Ružinove, v Novom Meste a v centre Starého Mesta. Ďalej v časti Karlovej Vsi, na celom severe Petržalky a už v spomínaných Krasňanoch. Kým na začiatku hlavné mesto spravovalo len pár tisíc parkovacích miest, dnes je reč už o viac ako 40-tisíc.

No a podobne je to aj s podmienkami parkovania. Aj tie prešli od svojich začiatkov viacerými zmenami, hoci to boli skôr len kozmetické úpravy, ktoré vychádzali zo získaných praktických skúseností. Poplatky sa v priebehu posledných štyroch rokov, našťastie, nemenili. A mesto si dalo povedať aj s SMS platbami, ktoré po veľkom dopyte od verejnosti v minulom roku sfunkčnilo.

To, s čím si však radnica stále nedala rady, je neustály chaos a rozdiel v podmienkach jednotlivých mestských častí. Kým v Karlovej Vsi je časová regulácia nastavená medzi 14. a 24. hodinou, v Novom Meste je to už od 8. hodiny ráno, no a v Ružinove je to v niektorých častiach od 8. hodiny, v iných od 12. hodiny. 

V Petržalke platí v niektorých častiach regulácia už aj v nedeľu podvečer, v ďalších nie. No a úplný zmätok panuje s používaním bonusovej karty. Tú ste mohli používať všade okrem centra. Už ale ani to neplatí. Dnes ju neviete použiť ani v lokalite 500 bytov v Ružinove.

V Petržalke opäť nespokojnosť

V posledných dňoch sa parkovací systém opäť rozšíril a to o parkovacie miesta v ďalších častiach Petržalky. Konkrétne ide o lokalitu Háje III, ktorú spustili do prevádzky ešte koncom leta, a Háje II, kde sa ostrý štart uskutočnil len pred pár dňami. 

A ako obvykle pri spustení nových parkovacích zón, aj tu sa objavujú prvé problémy. V zóne regulovaného parkovania je v zmysle zákona povolené stáť s vozidlom len na riadne vyznačených parkovacích miestach. A tie vo viacerých lokalitách, na ktorých ľudia predtým zvykli parkovať, vyznačené nie sú.

Nie je to tak prvýkrát. Kontrolóri parkovania, ktorí sa v prvých dňoch naozaj vo veľkom počte pohybujú novosprevádzkovanou zónou, hovoria, že dôvodom sú technické normy, ktoré mesto pri projektovaní parkovania musí dodržiavať. To, že na vedľajšej ulici sú vyznačené parkovacie miesta úplne inak, aj napriek platnosti rovnakej normy, už ale okomentovať nevedia. 

Niektoré predtým šikmé miesta kompetentní vyznačili pozdĺžne a zmestí sa tam po novom menej vozidiel. Nehovoriac o tom, že v parkovacích pásoch, ktoré mesto využíva na pozdĺžne státie, badať niekedy až príliš veľké plytvanie zo strany samotných vodičov, čo počet zaparkovaných áut ešte viac redukuje. 

4. okt 2025

Diskusia k článku

2

MartinX

Pred 4 hodinami

Ja som so zavedením parkovacieho systému v Ružinove maximálne spokojný. Pred jeho zavedením som auto prakticky nemohol používať cez pracovné dni, lebo po odchode mi niekto zabral parkovacie miesto a pri návrate som mal minimálnu šancu zaparkovať. Dnes to ide bez problémov (okrem chudákov obyvateľov Ostredkov, kde ešte rezidenti zvýhodnení nie sú).

Ďalšie články


5. okt 2025 05:50

4. okt 2025 02:42

1. okt 2025 12:12