V Číne sa začalo predávať prvé sériovo vyrábané auto, za ktorého dizajnom stojí svetovo úspešný slovenský dizajnér Jozef Kabaň.

Model sa nazýva Roewe M7 DMH, patrí do koncernu štátnej automobilky SAIC, ktorá vyrába aj u nás už známe modely MG, nové auto pôsobí luxusne ako kombinácia Audi a Rolls-Royce, má prekvapujúce štatistiky a ešte prekvapujúcejšiu cenu: predpredaj v Číne začal od 11 700 eur.

Výrobca informuje, že spotreba auta má byť na úrovni 2,9 litra benzínu na 100 km, s 55-litrovou nádržou a baterkou má zvládnuť 2 050 km (podľa čínskej metodiky CLTC). Auto poháňa elektromotor, ktorý má 184 koní a 330 Nm (Newton meter), na zrýchlenie z nula na 100 km/h potrebuje 7,9 sekundy. Batéria v aute pritom podľa informácií výrobcu nie je zbytočne veľká, pričom bez štartovania spaľovania má prejsť 160 kilometrov (v metodike CLTC), respektíve necelých 130 kilometrov (v presnejšej metodike WLTP).

Rozmery auta ho radia do vyššej strednej triedy, ale s efektným luxusným dizajnom: 4 940 mm dĺžka, 1 890 milimetrov šírka, 1 510 milimetrov výška s rázvorom (vzdialenosť medzi stredom kolies) 2 820 milimetrov, čo z neho robí automobil porovnateľný s modelmi Audi A6, BMW rady 5, Volvo S80 alebo s mercedesmi triedy E. Hmotnosť auta je 1 670 kilogramov.

Model M7 využíva vynovenú piatu generáciu hybridného pohonu, ktorý čínsky výrobca označuje skratkou DMH. Základom je atmosférický 1,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 112 koní a maximálnym krútiacim momentom 135 Nm s tepelnou účinnosťou 43 percent.

Čínske autá ponúkajú vyšší spotrebiteľský komfort, sklo na okne sa nezavrie, ak mu zavadzia povedzme detská ruka, výrazne ľahšie je parkovanie, množstvo ďalších funkcionalít.

A to všetko za cenu pod dvanásťtisíc eur v Číne. To znamená, že aj pri hypotetickom 100-percentnom cle by bolo lacnejšie ako európska konkurencia. Silnejší dojem ako slová, robí video nižšie.